
Prof. Reuven Feuerstein – pasauliui žinomas kaip Tarpininkavimo mokantis (Mediated Learning experience) ir Kognityvinių struktūrų kintamumo (Theory of Cognitive modifiability) teorijų ir praktinio šias teorijas apimančio metodo autorius.
Feuerstein metodas – tai unikali mokymosi potencialo vertinimo ir jo ugdymo sistema, padėjusi šimtams tūkstančių žmonių visame pasaulyje pagerinti jų mokymąsi, mąstymą ir intelektinius gebėjimus nepriklausomai nuo jų amžiaus, mokymosi sunkumų ar sutrikimų. Šiuo metu dirbama daugiau nei 40- yje pasaulio šalių. Specialios programos jau išverstos į 18 pagrindinių Europos ir Azijos kalbų. Metodas plačiai taikomas tiek švietimo ir ugdymo, tiek ir klininkėje bei darbo srityse.
Metodą sudaro dvi viena kitą papildančios dalys, skirtos mokymosi potencialo vertinimui ir vystymui/ugdymui:
- Dinaminis mokymosi potencialo vertinimas (Learning Propensity Assessment Device (LPAD)) - specialus mokymosi vertinimas, kuris padeda suprasti, kaip vaikas ar suaugęs suvokia, mąsto, įsimena, kaip sprendžia problemas, kaip išmoksta, kas padeda arba atvirkščiai, trukdo jam efektyviai mokytis ir išmokti.
- Specialios kognityvinio ugdymo programos (Feuerstein Instrumental Enrichment programs (FIE)). Šios programos – tai specialus mokymas padedantis aktyviai ir savarankiškai mokytis ir mąstyti, lavinančios pagrindines mokymuisi svarbias kognityvines funkcijas.
Plačiau apie metodą ir institutą Izraelyje: www.icelp.info
